Новий 2022-2023 навчальний рік
Ми виховуємо учня не як носія знань,
а
як людину, яка має жити в суспільстві
і приносити йому користь.
В.О.Сухомлинський
Це не випадково, адже компетентний підхід
до організації навчально-виховного процесу виступає сьогодні як фактор
оновлення змісту шкільної освіти.
Базові
принципи в сучасній освіті, які
визначають основні напрями компетентний підходу до навчання та виховання:
·
вміння жити
разом;
·
вміння вчитися;
·
вміння діяти;
·
вміння жити
взагалі.
Друге засідання МК класних керівників 2021-2022 н.р.
Розглядались наступні питання:- Про стан відвідування учнів
школи;- Особистісно-діяльнісний підхід як умова
розвитку та саморозвитку учнів у процесі виховання;- Профілактика травматизму. Попередження нещасних
випадків з учнями в школі та в побуті.
Засідання методичної комісії класних керівників на тему : "Гендерна рівність у підлітковому середовищі"
Кредо:
Ми виховуємо учня не як носія знань,
а як людину, яка має жити в суспільстві
і приносити йому користь. В.О.Сухомлинський
Мета і завдання роботи методичної комісії класних керівників
Це не випадково, адже компетентний підхід до організації навчально-виховного процесу виступає сьогодні як фактор оновлення змісту шкільної освіти.
Базові принципи в сучасній освіті, які визначають основні напрями компетентний підходу до навчання та виховання:
· вміння жити разом;
· вміння вчитися;
· вміння діяти;
· вміння жити взагалі.
Тому завдання класного керівника – навчити жити. Учні, які раніше озброювались лише системою знань, умінь і навичок, нині повинні бути підготовлені до життєдіяльності, здатні активно і творчо працювати, діяти, саморозвиватися та вдосконалюватися інтелектуально, морально і фізично, що фактично і є виконанням Закону України «Про Освіту», де говориться: «Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей; формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями».
Під формуванням життєвих компетентностей розуміють виховання у дитини здібності діяти адекватно у відповідних ситуаціях, застосовувати набуті знання на практиці, брати на себе відповідальність та вчитись протягом всього життя.
Класні керівники зміст виховної діяльності будують у відповідності до наступних ключових ліній:
- ціннісне ставлення особистості до себе;
- ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення особистості до праці;
- ціннісне ставлення до природи;
- ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Основні напрямки роботи шкільної методичної
комісії класних керівників:
- всебічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків та здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб і інтересів;
- збереження та зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я вихованців;
- виховання школяра як громадянина України, патріота, національно свідомої, вільної, демократичної, життєво та соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір, приймати відповідальні рішення в різноманітних життєвих ситуаціях;
- формування у школярів бажання та вміння учитися, виховання потреби і здатності до навчання впродовж усього життя, вироблення вмінь практично та творчо використовувати набуті знання;
- формування в учнів цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентності на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво; оволодіння засобами пізнавальної та практичної діяльності;
- виховання в учнів любові до праці, забезпечення умов для їхнього життєвого та професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору майбутньої професії й оволодіння нею;
- виховання школяра як особистості моральної, відповідальної, людини культури з розвиненими естетичним, етичним ставленням до навколишнього світу та самої себе;
- сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.
Функції шкільної методичної
комісії класних керівників:
- організовує колективне планування і аналіз життєдіяльності класних колективів;
- бере участь у реалізації програми підвищення професійного рівня педагогів з питань виховання та методики виховання;
- планує і постійно коригує принципи виховання та соціалізації учнів;
- організовує вивчення та запровадження класними керівниками інноваційних технологій виховання, форм і методів виховної роботи;
- спрямовує роботу класних керівників на реалізацію творчого потенціалу та пошук ефективних шляхів застосування результатів наукових досліджень;
- координує виховну діяльність класних колективів;
- організовує обмін позитивним педагогічним досвідом у досягненні виховних результатів;
- обговорює соціально-педагогічні програми класних керівників і творчих груп педагогів;
- оцінює роботу членів об'єднання, клопочеться перед
адміністрацією школи про заохочення класних керівників.
Документація методичної комісії класних керівників:
- річний план роботи методичної комісії;
- список членів методичної комісії;
- протоколи засідань методичної комісії;
- аналітичні матеріали за підсумками проведених заходів.
Завдання класного керівника:
1.Пам’ятати, що життєва компетентність дітей – основа розвитку особистості.
2. Намагатися якомога більше готувати учнів школи до сучасного життя та діяльності, формувати їх життєві компетентності, що дають можливість самовизначитися, сміливо зустрітися з дійсністю, зайняти своє місце у житті.
3. Розвивати в учнів здібності, що допоможуть їм досягти успіху в сучасному світі, зокрема:
· Швидко діяти в нестандартних ситуаціях. (сучасна діяльність вимагає від людей діяти в умовах ліміту часу, в ситуаціях, коли бракує досвіду);
· Вчитися все життя (під час своєї діяльності необхідно самостійно набувати нових знань).
· Працювати в сучасних інформаційних системах (інформаційні технології є джерелом та засобом спілкування. Без уміння працювати з інформаційними технологіями неможливо діяти й бути успішним), уміти здобувати, аналізувати інформацію отриману з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку і самовдосконалення.
· Вступати в комунікацію (вміти вислухати, зрозуміти, довести свою думку до співрозмовника), вміти працювати в команді.
· Бути гнучким, мобільним, конкурентноздатним, уміти інтегруватись у динамічне суспільство, презентувати себе.
· Критично мислити.
· Використовувати знання як інструмент для розв’язання життєвих проблем.
· Генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення й нести за них відповідальність.
· Вміти запобігати та виходити з будь-яких конфліктних ситуацій.
· Цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації в професійному й особистісному плані, так і в інтересах суспільства, держави.
· Бережно ставитись до свого здоров’я та здоров’я інших як до найвищої цінності.
· Бути здатним до вибору численних альтернатив, які пропонує сучасне життя.
Життя вимагає, щоб школа давала можливості для формування досвіду розв'язання проблем і нестандартних завдань, досвіду спілкування та взаємодії, досвіду емоційно-ціннісного ставлення до оточуючого світу та до себе самого.
Заходи, спрямовані на підвищення педагогічної майстерності
членів методичної комісії
· Організувати самоосвітню роботу вчителів, спрямувати її на вивчення української національної спадщини, актуальних психолого-педагогічних проблем, нових освітніх технологій.
· Вивчати та запроваджувати в практику досвід кращих вчителів школи, району, області.
· Організувати взаємовідвідування виховних заходів з подальшим їх обговоренням та аналізом.
· Проводити бесіди «за круглим столом» по обміну досвідом роботи, семінари, «методичні аукціони», практичні заняття, тренінги та дискусії.
· Брати участь у роботі постійно діючого психолого-педагогічного семінару.
· Співпраця з психологом і соціальним педагогом.
· Опрацювати методичну літературу і підготувати доповіді, згідно проблемного питання, що вивчається вчителем, та питань, які обговорюються під час проведення методичних тижнів.
· Підготовка творчих звітів про самоосвітню діяльність.
· Робота студії «Педагогічні самовідкриття».
· Співбесіди керівника МК та заступника директора з навчально-виховної роботи з класними керівниками з питань роботи над загальношкільною методичною проблемою та проблемним питанням методкомісії.
Немає коментарів:
Дописати коментар